Pazarlama yöntemleri her geçen gün değişip çeşitlenirken günümüzde en etkili pazarlama yöntemlerinde biri olarak influencer pazarlama öne çıktı. Sosyal medyayı aktif kullanan ve takipçi sayısıyla fark yaratan influencerler kullanılarak yapılan pazarlama stratejisi artık hemen hemen bütün markaların tercih ettiği bir pazarlama yöntemi haline geldi. Influencerler bu yöntemle büyük kazançlar sağlarken şimdi çoğu kişi nasıl influencer olunabileceğinin yollarını arar oldu. Ajans Bilge olarak bugün sizlerle fluencer nasıl olunur sorusunun cevabını arayacağız.
Sosyal medyanın etkin kullanımı ve bununla birlikte kazanç kapısı haline gelmesi influencerı bir meslek haline getirdi. Bunun sonucunda internet kullanıcıları nasıl influencer olabilirim sorusunun cevabını aramaya başladı.
Ajans Bilge Yönetim Kurulu Üyesi Serap Tatlı, Influencer’ın yeni bir meslek haline geldiğini, dünyada bu mesleğe markaların 2016 yılında 1.7 milyar dolar ayırdığını söyledi. Bu rakamın 2019’da 8, 2020’de de 15 milyar dolara ulaştığının altını çizen Tatlı, Türkiye’de ise 2020’de 100 milyon liralık influencer marketing yatırımı yapıldığını dile getirdi.
Influencerlerin son zamanlarda yüksek miktarlarda para kazanmasıyla birlikte influencer olmak isteyen sosyal medya kullanıcı sayısının arttığını ifade eden Tatlı, ‘’İnfluencer olmak için teknik ekipman altyapısının tamamlanması gerekir. Bunun ardından doğru sosyal medya platformu seçilmeli, hitap edilen kitle doğru tespit edilip doğru analiz edildikten sonra bu kitleye uygun ve ilgi çekici içerikler üretilmelidir.” Dedi.
Türkiye’de günümüzde 60 binin üzerinde Influencer bulunduğuna vurgu yapan Tatlı, Influencerlar için en önemli konunun özgün içerik üretmek olduğunun altını çizdi.
Günümüzde Influencer olmak isteyenlere profesyonel eğitimler verilebildiğini söyleyen Tatlı, “Influencer olmak isteyenlerin profesyonel eğitim almaları fayda sağlıyor. Dünya genelinde bunun örnekleri var. Türkiye’de de Influencer Marketing Akademileri bulunuyor. Buralarda Influencer olmak için neler yapılması gerektiği, kaliteli içeriklerin nasıl üretileceği, takipçi sayılarının nasıl arttırılabileceği gibi konularda eğitimler veriliyor.’’ diye konuştu.
Koronavirüs pandemisinde tüketici davranışlarında değişimler yaşandığını da anlatan Tatlı, “Pandemide insanlar internetle, sosyal medya ile daha fazla vakit geçirmeye başladı. Siparişlerinin çoğunu internet üzerinden verir hale geldi. Markalar da bunun sonucunda dijitalleşmeye yönelik yatırımlarına hız verdi. Pazarlama stratejilerini bu yönde güncelledi. Yapılan araştırmalar influencer pazarlama yönteminin daha çok tercih edildiğini ortaya koyarken, markaların da 2021’de influencer pazarlama bütçelerini yüzde 30 civarında artırması öngörülüyor.” diye sözlerini tamamladı.
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.