Televizyon, radyo, dergi ve gazete gibi kitle iletişim araçlarıyla ürün ve firma tanıtım ve pazarlamalarının yapılmasına geleneksel reklamcılık denilmektedir. Broşürler, açık hava reklamcılığı denilen bilboardlar, el ilanları, insert gibi internet haricinde yapılan bütün reklamcılık faaliyetleri de bu tanımlamanın içerisine girer. İnternetin insan hayatında her geçen gün önemini artırmasıyla eski şaşaasını kaybetse de günümüzde de geleneksel mecralardan yapılan reklamların etkisi bilinmektedir. Bu mecraların avantajları olduğu kadar dezavantajlı yönleri de bulunmaktadır.
Geleneksel mecralarda işin içerisine baskı maliyetleri, kiralama giderleri ve aracı komisyonları girdiği için dijital pazarlamaya oranla daha pahalı bir hizmettir. Reklamınızın geri dönüşümünü ölçümlemeniz ise daha zordur. Çünkü kaç kişinin reklamınızı gördüğünü kontrol edemezsiniz. Halbuki dijital pazarlama yöntemlerinde net ölçümlemeler yapabilmeniz mümkündür.
Geleneksel mecraların erişim oranı yüksektir ancak etkileşim oranı dijitale göre azdır. Ancak firma veya ürünlerin bilinirlik ve marka değeri açısından önemlidir. Bu noktada geleneksel mecrada verilen reklamları dijital reklamlarla desteklemek geri dönüşüm oranını artıracaktır.
Gazete Reklamları:
Dergi Reklamları:
Radyo Reklamları:
Televizyon Reklamları:
Açık Hava Reklamları:
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.