Anasayfa Medya Haberler Geleneksel Reklamcılık Nedir, Avantajları Nelerdir?
Geleneksel Reklamcılık Nedir? Avantajları | Ajans Bilge Sosyal Medyada Paylaş

Geleneksel Reklamcılık Nedir, Avantajları Nelerdir?

Televizyon, radyo, dergi ve gazete gibi kitle iletişim araçlarıyla ürün ve firma tanıtım ve pazarlamalarının yapılmasına geleneksel reklamcılık denilmektedir. Broşürler, açık hava reklamcılığı denilen bilboardlar, el ilanları, insert gibi internet haricinde yapılan bütün reklamcılık faaliyetleri de bu tanımlamanın içerisine girer. İnternetin insan hayatında her geçen gün önemini artırmasıyla eski şaşaasını kaybetse de günümüzde de geleneksel mecralardan yapılan reklamların etkisi bilinmektedir. Bu mecraların avantajları olduğu kadar dezavantajlı yönleri de bulunmaktadır.

Geleneksel mecralarda işin içerisine baskı maliyetleri, kiralama giderleri ve aracı komisyonları girdiği için dijital pazarlamaya oranla daha pahalı bir hizmettir. Reklamınızın geri dönüşümünü ölçümlemeniz ise daha zordur. Çünkü kaç kişinin reklamınızı gördüğünü kontrol edemezsiniz. Halbuki dijital pazarlama yöntemlerinde net ölçümlemeler yapabilmeniz mümkündür.

Geleneksel mecraların erişim oranı yüksektir ancak etkileşim oranı dijitale göre azdır. Ancak firma veya ürünlerin bilinirlik ve marka değeri açısından önemlidir. Bu noktada geleneksel mecrada verilen reklamları dijital reklamlarla desteklemek geri dönüşüm oranını artıracaktır.

Geleneksel Reklamcılığın Avantajları

Gazete Reklamları:

  • Çok sayıda kişiye ulaşabilir.
  • Coğrafi seçicilik vardır.
  • Hızlı geri dönüş alınır.
  • Sık yayınlanma.
  • Ticari pazarlamaya izin verir.

Dergi Reklamları:

  • Uzun ömürlüdür
  • Prestijli bir yayın olduğu için etkilidir.
  • Hedef kitleye daha rahat ulaşılabilir.
  • Sosyo-ekonomik seçicilik vardır.
  • Bölgesel baskılar nedeniyle coğrafi seçiciliğe uygundur.

Radyo Reklamları:

  • Her yerde dinlenebilmesi ve ses nedeniyle etkilidir.
  • Yayınlama maliyeti düşüktür.
  • Hızlıdır.
  • Coğrafi seçicilik mümkündür.

Televizyon Reklamları:

  • Hitap ettiği kitle çok büyüktür.
  • Hem ses hem de görüntü kullandığı için etkilidir.
  • Yüksek bir prestiji vardır.

Açık Hava Reklamları:

  • 24 saat boyunca reklamınız görünür.
  • Tekrarlamaya izin verir.
  • Maliyeti düşüktür.
  • Potansiyel kitlenize yakın noktalara hedefleyebilirsiniz.
  • Coğrafi seçicilik mümkündür.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.