Anasayfa Medya Haberler İnternet Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?
İnternet Reklamcılığı Nedir? Türleri, Avantajları | Ajans Bilge Sosyal Medyada Paylaş

İnternet Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?

İnternet’in hayatımızda her geçen gün daha fazla yer etmesi firmaları da bu mecrada arayışa itti. Hatta, ürün ve markalarını internette tanıtacak reklam mecralarına hatırı sayılır miktarda bütçe ayırmaya başladılar. Bugün Ajans Bilge olarak ‘İnternet reklamcılığı nedir ve nasıl yapılır?’ sorularına cevap arıyoruz. İnternet reklamcılığı ile ilgili bilmeniz gerekenler haberimizde...

Kurum veya şirketlerin bir mal veya ürünü online mecralarda potansiyel müşterilerini hedefleyerek gerçekleştirdikleri reklam çalışmalarına internet reklamcılığı denir. Firma veya şirketler önceleri hedef kitleye ulaşmak için geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanırken, internetin hayatın her alanına daha fazla nüfuz etmesiyle birlikte internet reklamcılığına yönelmeye başladı.

İnternet Reklamcılığı Türleri Nelerdir?

  • Arama motoru reklamları: Reklamverenler, online mecralarda en çok bu reklam türünü tercih ederler. Bu modelde, anahtar kelimeler oluşturulur ve kullanıcılar arama motorunda bu kelimeleri aradıklarında reklamlarınız onların karşısına çıkar. Arama motoru reklamcılığının en güzel yanı, arama sonuçlarında gösterilen reklamlar için ücret talep edilmemesidir. Yani göstermeye değil tıklamalara ödeme yaparsınız.
  • İçerik ağı reklamları: Bu tür reklamlar, müşteri hedeflemesi yapıldıktan sonra internette vakit geçiren potansiyel müşterilerinize ürün veya firmanızın reklamının gösterilmesidir. İçerik ağı reklamları ile hedef kitlenizin satın alma davranışlarını değiştirebilir, ürün ve markanızın bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
  • Sosyal medya reklamları: Akıllı cep telefonu ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanların çoğu vakitlerinin büyük bir kısmını sosyal medya platformları Facebook, Instagram, Twitter ve Linkedin gibi uygulamalarda geçirmeye başladı. Bu duruma kayıtsız kalamayan firmalar, sosyal medya reklamları ile hedef kitlelerine ulaşmaya başladı. Reklamverenler, hedef kitlelerinin hangi platformlarda daha çok vakit geçirdiğini tespit edip o mecradan reklam vererek ürün ve markalarının tanıtım ve satışını artırmayı planlıyor.
  • E-mail reklamları: Bu modelde firmaların mail listelerine kaydı alınan kişilere reklamlar e-mail olarak gönderilir ve sadece tanıtım amaçlıdır. Ürün hakkında ilgili kişilere gönderilse de geri dönüşümü arama motoru reklamlarına oranla daha azdır.

İnternet reklamcılığının avantajları

  • ⦁ Reklam kampanyalarınızda hedeflediğiniz kitlenin çok daha üstünde kişiye ulaşabilirsiniz.
  • ⦁ Hedef kitlenize geleneksel reklam mecralarına göre daha kısa sürede ulaşır, daha hızlı geri dönüşüm alabilirsiniz.
  • ⦁ Kampanyanızın nasıl gittiğine dair ölçüm ve analizi anlık yapabilir, geri dönüşümü verimli olan mecralara yönelerek bütçenizi daha efektif bir şekilde kullanabilirsiniz.
  • ⦁ Ürün ya da hizmetinizin hedef kitlenize tanıtımını daha ucuz ve kolay bir şekilde yapabilirsiniz.
  • ⦁ Yapacağınız yaş, cinsiyet, ilgi alanı ve yerleşim gibi hedeflemelerle gerçek müşterilerinize ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Ürün veya markanızın internet reklamlarıyla ilgili destek almak için Ajans Bilge’yi arayabilir, https://www.ajansbilge.com.tr adresinden verdiğimiz hizmetler ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için internet sitemizde çerezler kullanılmakta ve kişisel verileriniz işlenmektedir. Detaylı bilgi almak ve kişisel verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenmek için Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikamız’ı inceleyin.